Magamról

Saját fotó
Ez a blog nem jött volna létre, ha nincs a könyvmoly párbaj! :)))

2011. február 10., csütörtök

Könyvespolc

Igazából nem az a típus vagyok, aki abc-rendben, vagy nagyság szerint sorbarakja a könyveit, és ha kell valami, akkor csak odalép a megfelelő polchoz, és már meg is találta, amit keresett... Minimum három helyen vannak szétszórva a könyveim, az otthoniakat ráadásul a családom hurcolássza szanaszéjjel, vagy a hely kell nekik, vagy - ami a jobbik eset, és annyira örülök ennek, hogy nem is problémázom azon, hogy hová tűnnek a könyveim - olvassák őket! Sokszor egy-egy kedves gyerekkönyvemet inkább megveszem újra antikváriumban, vagy a könyvtárak kárusításain, mert sokkal egyszerűbb így, mint elkezdeni keresni az előző példányt.
Sokat járok könyvtárba, a helyhiány miatt talán jobb is lenne, ha nem is vennék egyáltalán könyveket, de a vadászat és a beszerzés legalább akkora öröm, mint maga az olvasás! Ezért sok könyvem van, és egyre gyarapodik a számuk.
Amikor beköltöztem a mostani lakóhelyemre, sokáig üresek voltak a polcok, direkt nem hordtam ide a régebbi szerzeményeket, többen nehezményezték is, mikor látogatóba jöttek, de én tudtam, hogy előbb-utóbb kialakul! :)
Csináltam egy pillanatfotót a jelenlegi állapotokról. Nincsenek rendszerezve a könyvek, szeretem a tarka kavalkádot! Párat nemrég olvastam, a többséget a közeljövőben szándékozom. Vannak "referensz" könyvek is, szótárak, atlaszok, A XX. század krónikája, 1001 lemez, amit hallanod kell, mielőtt meghalsz, Orosz kulturális szótár... Ezeket nagy becsben tartom. A legfontosabb könyveim is nagyjából jelen vannak, bár nem mindegyik van itt. Egy párat említek ezek közül: Nagy Gergely: Angst, Nick Hornby: Hosszú út lefelé, Varró Dániel: Túl a Maszat-hegyen, Anne Tyler: A fekete bárány. Sokat jelent még az alsó polcon látható Piroska és a farkas kihajtható leporellós mesekönyv oroszul, amit egy nagyon kedves barátnőmtől kaptam.
Az A és B listámon szereplő könyvek szintén itt várnak a sorukra.
Ez a zenehallgatós sarok is, a szétdobált cédékért elnézést kérek! :)))

4 megjegyzés:

  1. haha én sem tudnám abc vagy nagyság szerint elrakosgatni őket :D van egy könyvsorozat, kb az ami elég jól néz ki, de az is mert a méretük megegyezik. holnap postolok egy hasonlót, ha érdekel :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Idhren!
    Az ember vagy olvas, vagy pakolászik... :)))
    Kíváncsian várom a beszámolót a könyvespolcodról! :)
    Angi

    VálaszTörlés
  3. olyanod nincs, hogy pakolgatod, porolgatod a könyveid, és azt veszed észre, hogy az egyik könyv 50. oldalánál tartasz? xD

    VálaszTörlés