Magamról

Saját fotó
Ez a blog nem jött volna létre, ha nincs a könyvmoly párbaj! :)))

2011. február 6., vasárnap

Miértek és hogyanok

Írnék pár sort arról, hogy miért pont ezeket a könyveket választottam, és hogy hogyan szereztem be őket a párbajra.


1. Charlaine Harris: Inni és élni hagyni: Mostanában foglalkoztat, hogy mi ez a nagy felhajtás a vámpíros történetek közül. Nemrég láttam a sorozatot, és kíváncsi voltam, a könyv is olyan jó-e. Könyvtárból vettem ki. Ezzel fogom kezdeni, azt már eldöntöttem!
2. Dan Brown: Az elveszett jelkép: Olvastam a Da Vinci-kódot, és az Angyalok és démonokat is, kíváncsi vagyok a folytatásra! Sokáig vártam, hogy megjelenjen a puhafedelű kiadás, már egy ideje a polcomon várakozik, de mindig "becsúszik" valami sürgősebb és fontosabb olvasmány. De már várom, hogy elkezdhessem, és ez a párbaj remek alkalom. Tudom, hogy Dan Brown könyveit nehéz letenni, amíg el nem olvasta az ember, ezért majd valami nyugisabb időszakban veszem elő.
3. Karácsony Benő: A megnyugvás ösvényein: Bächer Iván egyik írásában (Névsorolvasó) olvastam a tragikus sorsú erdélyi zsidó íróról, aki utolsó könyvének kéziratát gondosan a házvezetőnőjére bízta, mielőtt elvitték Auschwitz-ba, és így az fennmaradt az utókornak... Ez nagyon megfogott, és elhatároztam, hogy mindenképpen beszerzem ezt a könyvet. Könyvtárból vettem ki, nem volt bonyolult, nem nagyon keresik.
4. Kosztolányi Dezső: Pacsirta: Kosztolányi Dezső nagy kedvencem, már gimis koromban elolvastam tőle mindent, amihez hozzájutottam. A Pacsirtát is olvastam már régen. Most azért döntöttem úgy, hogy újraolvasom, mert megvan nekem hangoskönyvben, és a hangoskönyv a legjobb módszer a klasszikusok felelevenítésére. Úgy érzem, van is róla mondani- és írnivalóm, ezért választottam be ebbe a listába.
5. Paul Auster: Leviathan: Paul Auster-től több regényt olvastam már, ezt még nem. Szeretem az izgalmas és csavaros történeteit. A könyv adományként érkezett a könyvtárunkba, tehát a véletlen is közrejátszott abban, hogy itt most szerepel.
6. Vaszilij Akszjonov: Moszkva-kva-kva: A sztálini Szovjetunió története nagyon érdekel, szakdolgozatot is írtam erről a korszakról, és sokat olvasok ebben a témában. Különösen az foglalkoztat, hogy az egyszerű emberek hogyan élték meg ezt a borzalmakkal teli korszakot. Erről az egyik legátfogóbb és leghitelesebb regény a Moszkvai történet volt, amit szinte egyszuszra olvastam végig. Akszjonov utolsó regénye, a Moszkva-kva-kva kicsit más, szatirikus megközelítésből írja le a Sztálin halálát megelőző időszakot. Muszáj elolvasnom, könyvtárból vettem ki.
7. Susan Barker: Sayonara Bar: Érdekel a japán kultúra, mert annyira különbözik a miénktől, és annyira keveset tudok róla. Ez egy izgalmas manga-krimi lesz, a fülszövegen olvasottak alapján, egy "üzleti gésa", egy kishivatalnok és a bár álomvilágban élő szakácsa a három főszereplő. A leárazott könyvek ládájából bányásztam ki az Árpád híd metróállomás könyvesboltjában.


4 megjegyzés:

  1. Folyt köv: A B lista könyveiről! :)

    VálaszTörlés
  2. Jó kis bejegyzés! Kíváncsi vagyok az olvasónaplókra is!

    VálaszTörlés
  3. A Sayonara Bar valóban jó. Ha majd olvasod kicsit megváltozik a véleményed erről a "manga-krimi" dologról.

    VálaszTörlés